Премини към главното съдържание Премини към Навигацията

Времето прекарано на круизния кораб може да бъде по-приятно, можете да си спестите пари и да се възползвате от повече възможности, за които круизната компания не е предоставила подробна информация. В повечето случаи клиентите разбират какво може да им донесе стюарда до каютата, разбират от информационния канал какво е менюто в главния ресторант и в кой бар ще има специални цени и предложения. Но има някои малки тайни, които могат да направят круизното пътуване по-пълноценно.

Тук ще дадем няколко съвета, които може да са полезни, както за тези, които ще се качват за първи път на круиз, така и за тези, които имат някакъв опит.

 

 

 

За храната

ПържолиКухнята на бордаХрана

В главния ресторант не сте ограничени да си поръчате само едно предястие, или един десерт. Можете да си поръчате две предястия, или три десерта, ако желаете. Също така, можете да си поръчате голяма порция предястие, а за основно да изберете няколко вида мезета. Това е чудесна възможност да опитате нови храни, които не сте сигурни, че ще ви харесат.

Рум сервизът е безплатен, с изключение на късните нощни часове на някои линии, като например Роял Карибиан. Препоръчва се да дадете бакшиш на човека, който ви доставя поръчката, но все пак неговата стойност не е толкова висока в сравнение с бакшиша, който би трябвало да оставите в някой хотел, например.

Повечето гости на кораба първия ден вечерят в главния ресторант и много рядко ходят в специализираните ресторанти. Ако си резервирате вечеря в някой от специализираните ресторанти за първата вечер, можете да получите отстъпка от цената ( както е при Celebrity Cruises), или пък да ви зарадват с безплатна бутилка вино ( както е в Steakhouse на Carnival Cruise Lines).

В деня на отплаване, след като се качат на борда, повечето гости на кораба се отправят към бюфета да хапнат, докато чакат да бъдат отворени каютите за настаняване. На бюфета се събира шумна тълпа, а на много кораби има алтернативи – отворен е обикновено основния ресторант, или мини бюфета в солариума, или атриума. Проверете в ежедневника с новини за кораба, къде е отворено, или попитайте някой от персонала къде можете да хапнете на спокойствие избягвайки шума и тълпата. Примерно: на корабите на Royal Caribbean в деня на заминаване са отворени Sorrento's, Solarium Cafe и Park Cafe, Starbucks и Giovanni's Table.

Чудите се за коя вечер да си направите резервация в някой от специализираните ресторанти! Обикновено менюто на главния ресторант е планирано за седмица напред, а достъп до това меню има управителят на ресторанта. Помолете го да го разгледате и за вечерта, в която менюто не ви допада много, можете да си резервирате място в някой от специализираните ресторанти.

 

За напитките

БираКафеВино

На борда няма да ви направят проблем, ако си разнасяте напитката от бара, или от ресторанта, ако я занесете в каютата, или където и да било. Същото се отнася и за храната.

Винаги е по-евтино да си купите бутилка вино вместо да си поръчвате на чаши. Но какво се случва, ако не успеете да допиете бутилката? Сервитьорът може да я маркира с номера на каютата ви и да я запази за следващата вечер, дори и за друг ресторант.

Ако сте няколко човека и искате да пийнете бира, най-добрият вариант е да си поръчвате „кофи“ с охладена бира. Тези „кофи“ се предлагат с 4 или 5 бири и излизат по-евтино, отколкото да си поръчвате отделни бутилки.

Газираните напитки на повечето круизни линии се заплащат, докато студеният чай в трапезарията е безплатен. Доплатете си за all inclusive пакет за безалкохолни напитки, със сигурност ще ви излезе доста по-евтино, отколкото да заплащате за всяка напитка на борда.

На повечето кораби е разрешено да се внася разумно количество безалкохолно и бутилирана вода. Можете да спестите от скъпоструващите газирани напитки и вода на борда като си купувате такива докато сте на сушата.

В каютите има Библия и много често пътниците я използват не само, за да потърсят духовен съвет. Гости на кораба, които не са успели да използват всичките си талони за напитки ги оставят в библията, за да ги използват следващите гости. Не забравяйте да разлистите Светото писание и да проверите дали не ви очаква някой приятен подарък между страниците.

 

За каютите

Каюта с прозорецКаюта

Повечето каюти са направени от метал. Вземете си няколко магнитчета, или си купете сувенирни такива и всички покани за партита, за happy hours и дневната програма на кораба ще могат да висят пред очите ви на стената, или на вратата и ще сте сигурни, че няма да забравите, или пропуснете някое събитие.

Вътрешните каюти нямат естествена светлина. Включете телевизора на канала с камерата от мостика, изключете звука и готово.

С всички електронни джаджи, които съпътстват ваканциите, много от гостите на круизните кораби смятат, че контактите в каютите са недостатъчни. Можете да си вземете собствен разклонител, ако компанията не забранява, но също така можете да попитате вашия стюард дали няма скрит контакт зад телевизора, или под леглото.

Ако имате специални нужди относно спалното бельо, възглавницата, или желаете допълнителен топ-матрак, не се притеснявайте да попитате вашия стюард. Някои круизни компании могат да ви ги осигурят с предварителна заявка или със заявка направена на борда на кораба.

Дизайнерите на каютите са доста изобретателни в оптималното използване на пространството. Огледайте сами, или помолете вашия стюард да ви покаже всички възможни места, в които можете да подредите багажа си. Ще се изненадате като разберете, че има допълнително място за багаж под леглото или дивана, в някоя табуретка или зад огледалото.

Ако ви прилошее (морска болест), преди да хукнете към аптеката се обадете на room service – ще ви донесат зелени ябълки (всички работещи на кораби твърдят, че това е най-добрият лек срещу морската болест) и обикновени бисквити, а в много случаи медикаментите против морска болест може да получите безплатно на рецепцията.

 

За развлеченията

Стена за катерене СПАСърф

Ако посещавате редовно казиното, можете да помолите някой от персонала да ви продупчи картата за стаята и да ви даде въженце, за да я носите на врата или увита на ръката си. По този начин ще избегнете неудобството от забравена в слот-машината карта.

Много от компаниите предлагат безплатни минути, ако закупите интернет пакет в първия ден на круиза.

Често, някои компании предлагат отстъпки и специални оферти за СПА процедури в първия ден на пътуването. Специални оферти има и докато корабите са на котва в пристанищата.

Можете да изисквате ежедневно справка за сметката ви на рецепция. Не се притеснявайте да го правите. Плащайки с бордовата си карта трудно можете да следите, колко сте похарчили.

Със сигурност има още много полезни тайни за круизните пътувания, но се надяваме, че дори и тези ще направят вашето първо, или следващо круизно плаване по-добро, по-забавно и най-важното по-бюджетно.

 



« обратно
 

обновена: | публикувана:
Creative Commons License Няколко полезни тайни за круизите by Crusit is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Какво ни прави толкова добри

Този сайт използва бисквитки, за да може да функционира. Бисквитките правят употребата му технически възможна, лесна и сигурна, спомагайки различни процеси в сайта като навигиране, пренос на данни и сигурност. Бисквитките се ползват и за набавяне на обобщена и напълно анонимизирана статистическа информация за това как сайтът се ползва от потребителите – например най-разглеждани страници, брой посетители, време на зареждане на страниците и други. Тази информация ни помага за подобряване на неговата визия, съдържание и бързодействие, както и за последващо таргетиране на потребители с пригодени според техните интереси рекламни съобщения. На линка долу може да прочетете по-подробно описание за това какво са бисквитките, какви бисквитки ползваме и каква е употребата им. За да работи нашия сайт по най-добрия и адаптиран за всеки потребител начин е необходимо съгласие с бисквитките.

Този сайт използва бисквитки, за да може да функционира. Бисквитките правят употребата му технически възможна, лесна и сигурна. Ползват се и за набавяне на анонимизирана статистическа информация за това как сайтът се ползва, с цел подобряване на неговата визия, съдържание и бързодействие, както и за последващо таргетиране на потребители с адаптирани за тях рекламни съобщения. За да работи нашия сайт по най-добрия и адаптиран за всеки потребител начин е необходимо съгласие с бисквитките.